Dinsdag 16 augustus - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Skk-Kinderkamp - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 augustus - Reisverslag uit Vaassen, Nederland van Skk-Kinderkamp - WaarBenJij.nu

Dinsdag 16 augustus

Door: Lize, Robin, Luca & Sam

16 Augustus 2016 | Nederland, Vaassen

We begonnen de dag met een lopend buffet. Dit werd verzorgd door Hotel SKK. Met veel variatie in brood en beleg begonnen we de dag goed. Het dag-thema was vandaag “Shrek”. De groene oger uit de moerassen die verliefd is op prinses Fiona. Na het ontbijt moesten we zoals gewoonlijk corveeën. Ondertussen arriveerden er leiding van vorige kampjaren. Kevin, Denise, Yolande & Natascha kwamen op bezoek! Eindelijk even bijkletsen. Kevin was ondertussen vader geworden en Denise is gewoon heel lief. Na het kletsen begon de dag. Er werd verteld dat Shrek in een stinkend moeras woont. Daar is het soms nodig om op te ruimen. Net als onze slaapzalen/tenten. Alle tasjes opnieuw ingeruimd, luchtbedden opgeblazen en vloeren geveegd. Hierna gingen we met Kevin & Denise levend Stratego spelen. Beide zaten in een verschillend team. Nadat Kevin de eerste keer vals had gespeeld en dus gewonnen, had het team van Denise eerlijk en terecht gewonnen! Discussies volgden na het spel en de twee partijen waren het niet echt eens. We mochten vrij spelen en Kevin en Denise vertrokken ondertussen. De lunch volgden en alles was bruin?! Shrek had alles in zijn modderpoel gedoopt en wij mochten dit opeten. Van cacaoboter tot speculaas op brood. Alles wat er was was bruin. Ook na de lunch moesten we corveeën. Dit was super stom, want alles was bruin en vies van de lunch. Gelukkig mochten we weer vrij spelen na het corveeën. We werden op een gegeven moment opgeroepen door de Diego song: Merengé. Verzamelend gingen we op de banken op het plein zitten en er volgden uitleg over het volgende spel. Dit spel was Politie en Boefje. Shrek was Fiona kwijt en door middel van aanwijzingen moesten we haar vinden. De boeven moesten letters smokkelen en de politie moest de boeven aftikken. Als de boeven afgetikt werden moesten ze de letter inleveren. Uiteindelijk hadden beide partijen een stapel letters en moesten hier een zin van maken. Dit zou het antwoord zijn naar de vraag: Waar is Fiona? Fiona had zich verstopt bij de poort en de Polities hadden haar gevonden. Het avondeten was op komst en er moest nog keuken corvee gedaan worden. Lekker zittend in het zonnetje zaten we ingrediënten voor het avondeten te snijden. Na het eten moesten we weer corveeën. Onze corvee vandaag was Keukentaken & Kampkrant. Dus hier zitten we, wachtend op de volgende activiteit. Dit zal de dropping worden!

• 18 Augustus 2016 - 22:52

Denise :

Haha wie heeft dit stuk geschreven? Briljant!
    Vanavond spooktocht? Niet te hard gillen he?! Heel veel plezier nog allemaal!

Tags: SKK, Skkweb